top of page

Retur & Reklamation

* Hur gör jag en retur?

Svar: Du kan välja att lämna tillbaka din beställning kostnadsfritt i vår butik eller skicka den i retur via post.

  • Vi erbjuder dig som kund 14 dagars bytesrätt/öppet köp för oanvända varor, från den dag du mottar ordern. Allt i enlighet med "Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler".  

  • För julklappar inköpta 1 november - 24 december gäller bytesrätt/öppet köp fram till 2024-01-10.

  • Bytesrätt/öppet köp gäller inte för personligt graverade produkter, så som till exempel skifferunderlägg med personlig text och bild.

  • Den vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar samt ska kvittot kunna uppvisas. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen. 

Retur i butik 

  • Då den fysiska butiken inte öppnat upp än, ber vi dig att kontakta oss via mail om du önskar returnera varor till butiken. På så sätt kan vi säkerställa att vi är på plats för att ta emot dig och hantera din retur på ett snabbt och smidigt sätt.

  • Vid en retur i butik måste du som kund visa upp följesedel/ digitalt kvitto som följt med varan vid orderbeställningen.

Retur med post  - (måste skickas spårbart)

  • Väljer du att skicka tillbaka varan/varorna per post står du som kund för returkostnaden.

  • Alla returen som skickas med post måste skickas spårbart.

  • Kontakta oss innan returen så mailar vi dig en retursedel att fylla i med artikelnummer, antal och orsak till retur, samt hur du vill få beloppet för den returnerade varan utbetald.

  • Boka därefter frakt och lämna in paketet. Be alltid om ett kvitto på att du har lämnat in returen.

  • Beloppet för den returnerade varan betalas ut inom 5 vardagar från när vi mottagit returen och godkänt den. (Sett att allt är helt och i ej använt).

* Hur gör jag om jag vill byta en vara?

Svar: Givetvis går det bra att byta en vara. Kanske har du ångrat ditt färgval eller vill ha en helt annan produkt. Vi erbjuder dig som kund 14 dagars bytesrätt för oanvända varor, från den dag du mottar ordern. Kontakta oss via mail med ditt önskemål så kontrollerar vi så att vi har den önskade varan på lager samt kommer överens om dag och tid som passar dig för att komma hit och byta vara. Kom ihåg att ta med dig kvittot på den vara du vill byta.

Bytesrätt/öppet köp gäller inte för personligt graverade produkter, så som till exempel skifferunderlägg med personlig text och bild.

* Hur gör jag en reklamation?

Svar: Om en vara skulle visa sig vara trasig eller felaktig när du plockar upp den får du självklart reklamera varan. Kontakta i så fall oss via mail senast 5 dagar efter det att du hämtat upp din vara här hos oss. Bifoga gärna foto och skriv en förklarande text till reklamationen. Väljer du att komma hit till oss för att lämna tillbaka varan kommer vi överens om dag och tid som passar dig för detta, föredrar du att posta din reklamation meddelar du oss detta så sänder vi dig en reklamationsformulär att fylla i med artikelnummer, anledning till reklamation, samt hur du vill få beloppet för den reklamerade varan utbetald. Obs, paketet måste skickas spårbart.

Vid godkänd reklamation ersätter vi dig givetvis för varan och eventuell fraktkostnad och betalar tillbaka beloppet inom 5 vardagar.

bottom of page